Z kart książki dowiadujemy się o marzeniach Chucka Norris`a, przeżyciach, rozczarowaniach i sukcesach. Poznajemy poglądy polityczne, uznawane wartości etyczne i moralne, grono przyjaciół aktora i wielki obszar ich wspólnej działalności społecznej na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk szczególnie podatnych na patologie.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Światowa premiera rozmów z Avą Gardner, legendą Złotej Ery Hollywood i filmów noir, ikoną piękna, femme fatale. "Nihilistka, hedonistka i buntowniczka. Tańczyła, piła i paliła w swoim życiu za kilka osób; inspirowała artystów; w życiu przeżyła więcej trudnych scen, niż na ekranie - stąd jej mądrość". Nie znosiła wywiadów, zaufała jedynie Grobelowi.
UWAGI:
Filmografia na stronach [219-221]. Oznaczenia odpowiedzialności: rozmawia Lawrence Grobel ; [tłumaczenie Mariusz Berowski].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Robert De Niro jest bez wątpienia jednym z największych aktorów swojego pokolenia - o ile nie największym aktorem filmowym wszechczasów. Jego dorobek, zwłaszcza w pierwszych dwóch dekadach kariery, nie ma sobie równych. Aktor zasłynął z głębokiego zaangażowania i zatracając się bez reszty w swoich rolach, stworzył niezapomniane kreacje. Ulice nędzy, Ojciec chrzestny II, Taksówkarz, Łowca jeleni i Wściekły byk wprawiały w zachwyt zarówno widzów, jak i krytyków. W tej przejrzystej biografii autor w zajmujący sposób opisuje życie aktora, począwszy od jego najmłodszych lat, poprzez studia, pierwsze kroki w zawodzie aktora i rozwój kariery, aż po życie rodzinne, doświadczenia w roli ojca, restauratora i biznesmena. Jego historię czyta się jak powieść, której główny bohater, wykorzystując swoje burzliwe przeżycia, osiąga szczyt doskonałości jako artysta. Ten nadzwyczajny portret człowieka i aktora zyskuje dodatkową głębię dzięki nawiązaniom do przyjacielskich stosunków, jakie łączą De Niro m.in. z Martinem Scorsese, Meryl Streep, Harveyem Keitelem, Shelley Winters i Francisem Fordem Coppolą. Levy jako pierwszy korzystał z dostępu do osobistych notatek i materiałów roboczych De Niro, co pozwoliło mu stworzyć bezprecedensowy obraz przygotowań poprzedzających legendarne kreacje aktora. Informacje o metodach pracy De Niro rzuciły nowe światło na jego dorobek. Rozmowy ze współpracownikami i przyjaciółmi aktora pozwoliły Levy’emu prześledzić drogę De Niro od młodzieńczych aspiracji do ugruntowanej pozycji artysty i idola. Shawn Levy stworzył przenikliwy i fascynujący portret jednego z największych aktorów filmowych naszych czasów. Książkę na miarę jego talentu.
UWAGI:
Bibliogr., filmogr. s. 672-[682].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Amy Schumer, najzabawniejsza dziewczyna Ameryki i komediowy geniusz w spódnicy dzieli się historią swojego życia, ukazując drogę od ubogiej barmanki do wpływowej gwiazdy kina z okładki z Vogue’a. Jej pełne błyskotliwego humoru opowieści bawią do łez, jednocześnie skłaniając do głębszej refleksji na temat związków, dyskryminacji kobiet czy absurdów świata show-biznesu.
UWAGI:
Tytuł oryginału: The girl with the lower back tattoo.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Historia burzliwego związku najsłynniejszej pary aktorskiej minionej epoki. Elizabeth Taylor i Richard Burton poznali się na planie "Kleopatry". Ją nazywano najpiękniejszą kobietą świata, jego uważano za najbardziej seksownego żyjącego mężczyznę. Elizabeth kolekcjonowała klejnoty, Richard miał ambicję być aktorem wszech czasów. Wytrzymali ze sobą 10 lat, pędząc na karuzeli kariery. Przeplatały ją nominacje do Oscara, kłótnie, rozstania, alkoholowe ekscesy i próby podjęcia wspólnego życia na nowo. Po rozwodzie szybko znowu się pobrali. Zawsze przyciągający uwagę, zawsze na pierwszych stronach gazet. Utalentowani, piękni, wyjątkowi... i nie zawsze szczęśliwi. W filmie "Kto się boi Wirginii Woolf?" zagrali samych siebie: kochali się, kłócili, bili, nienawidzili, ale nie potrafili żyć bez siebie. Autorka patrzy z zachwytem, ale i krytycznie na nich oboje jako artystów, gwiazdy medialne i zwykłych ludzi. Analizując ten burzliwy związek z perspektywy każdego z bohaterów, stworzyła rodzaj podwójnej biografii, w której próbuje wyjaśnić ich zachowanie i decyzje odbiegające często od przyjętych norm i schematów. Christa Maerker pracuje jako dziennikarka filmowa dla najbardziej opiniotwórczych gazet i czasopism, jak "Weltwoche", "Frankfurter Rundschau", "Süddeutsche Zeitung", "Frankfurter Allgemeine Zeitung", oraz różnych stacji radiowych. Jest też krytykiem filmowym, scenarzystką, autorką biografii.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Najobszerniejsza, najbardziej wnikliwa opowieść o legendzie amerykańskiego kina. Wyłania się z niej niezwykle barwny, wyrazisty portret młodego człowieka o pełnej sprzeczności, złożonej osobowości. James Dean potrafił być uroczy i uwodzicielski, ale też niemiły i szorstki (sam siebie nazywał wieśniakiem); wrażliwy, podatny na zranienia, nieśmiały, a jednocześnie przebiegły i bezwzględny; cechowały go nonkonformizm i buntowniczość, a zarazem ambiwalencja - tak w sferze seksualnej, jak i w innych aspektach życia. Szukał przyjaciół wśród tych, którzy coś znaczyli i potrafił czerpać od nich tyle, ile tylko mogli mu dać. W jednym z nielicznych wywiadów, jakich udzielił prasie, Dean powiedział: "Jestem bardzo poważnie myślącym, uczuciowym małym diablikiem, okropnym niezdarą (...) i do tego tak spiętym, że nie widzę, jak zachowują się inni ludzie wokół mnie. Wiem, że sam siebie bym nie zdzierżył". Dean chciał być nade wszystko dobry w tym, co robił. "Jestem zainteresowany prawdziwą sztuką, a nie jakimś tam gównem" - stwierdził w rozmowie z dziennikarzem, jak zwykle nie przebierając w słowach. Stewart Stern, autor scenariusza Buntownika bez powodu, powiedział o nim: "Ten dzieciak nie miał doświadczenia. Przyjechał ze wsi do wielkiego miasta, gdzie był manipulowany przez ludzi o światowych manierach, które były mu obce. Z tego, czego mogli go nauczyć, starał się zbudować dla siebie w bardzo krótkim czasie bagaż doświadczeń pozwalający mu żyć w tym świecie - sprostać nie tylko rolom, lecz także życiu. Wyczuwałem w nim straszliwe, rozdzierające poczucie nieprzystawalności i tęsknoty". Tragiczną śmierć aktora obwołano "samobójstwem przez roztargnienie" - niemało było podejrzeń, że na skutek owej "nieprzystawalności" skrywał w sobie pragnienie śmierci. Paradoksalnie to przedwczesne, nagłe odejście spowodowało, że krótkie, choć bardzo intensywne życie Jamesa Deana nabrało mitycznego wymiaru, urastając do rangi wielkiej amerykańskiej zagadki.
UWAGI:
Bibliogr. s. 347-349, filmogr. J. Deana s. 337-343.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni